نابودی مورچه با مواد طبیعی

در این مقاله به بررسی راه هایی کاربردی برای دور کردن مورچه از خانه با استفاده از مواد و وسایل ساده موجود در خانه می پردازیم.

راه های ساده برای دفع مورچه ها از خانه

نوار‌چسب

آیا دسته ای از مورچه‌ها به کلوچه‌های روی میز شما حمله می‌کنند؟ یا در خانه شما مواد شیرین و خوشمزه زیادی برای جذب مورچه‌ها وجود دارد؟ 

در اطراف لانه مورچه‌ها یک گودال کوچک حفر کنید و چسب‌نواری را به صورتی که قسمت چسبنده آن رو به بالا باشد در داخل گودال حفر شده قرار دهید. مورچه‌ها هنگام عبور از آنجا در تله شما گرفتار خواهند شد.

اسید بوریک

اگر از به اشتراک گذاشتن خانه‌ی خود با مورچه‌ها و سوسک‌ها ناراحت هستید، با پاشیدن اسید بوریک در امتداد درز و شکافی که حشرات را در آنجا مشاهده کرده‌اید، به زندگی‌شان پایان دهید.

برای از بین بردن مورچه ها مقداری پودر به هر گوشه و حفره‌ی عمیقی که احتمال می‌دهید این حشرات کوچک در آنجا باشند، بپاشید برای این منظور از قطره چکان استفاده کنید. این نکته را مد نظر قرار دهید که اسیدبوریک برای کودکان خردسال و حیوانات خانگی می تواند خطرناک باشد.

گچ

در قسمت ورودی خانه با استفاده از گچ، خطوطی بکشید در این‌ صورت آن‌ها وارد خانه نخواهند شد. چه ماده ای در گچ سبب کشته شدن مورچه‌ها می‌شود؟ مورچه‌ها به وسیله کلسیم کربنات موجود در گچ که از پوسته‌های فشرده شده حیوانات دریایی تشکیل شده‌ است، از بین خواهند رفت. پاشیدن پودر گچ در اطراف گیاهان موجود در باغ، سبب دفع مورچه‌ها و همچنین سوسک‌ها می‌شود.

گچ راهی برای از بین بردن مورچه

آرد

از اینکه چگونه از دست مورچه‌ها بدون استفاده از سموم بدون استاندارد و خطرناک خلاص می‌شوید، شگفت زده‌اید؟ مقداری آرد را به صورت خطی باریک در پشت قفسه‌هایی که دارای مواد شیرین هستند و یا هر کجا که مورچه‌ها را در حال وارد شدن به خانه دیده‌اید، بپاشید مورچه‌ها از خط عبور نخواهند کرد زیرا در آرد مدفون می‌شوند.

استفاده از گلدان

اگر مورچه‌های آتشین به حیاط خانه شما حمله کردند و شما نیز از دست این مهاجمین کوچک خسته شده‌اید، یک گلدان کوزه‌ای می‌تواند شما را در رفع مشکل‌تان یاری نماید. گلدان کوزه‌ای را به صورت وارونه روی لانه مورچه قرار دهید آب جوش را از طریق سوراخ انتهای گلدان به داخل لانه مورچه بریزید بدین صورت آن‌ها نابود خواهند شد.

لیمو

شما برای جلوگیری از ورود مورچه‌ها به آشپزخانه‌تان نیازی به اسپری حشره کش‌ و سایر تله‌ها ندارید. بلکه می توانید با استفاده از بعضی میوه ها نظیر مرکبات نیز مانع از ورود آن ها شوید. اما کدام میوه به صورت طبیعی می تواند سبب مرگ مورچه‌ها شود؟ از لیمو استفاده کنید. لیمو کارایی خیلی خوبی در پیشگیری از ورود مورچه به خانه دارد.

لیمو راهی برای نابودی مورچه

ابتدا مقداری از آب لیمو را در جلو درب و لبه‌های پنجره بریزید سپس آب لیمو را در هر سوراخ و شکافی که مورچه‌ها در آنجا زندگی می‌کنند، بپاشید. در آخر برش‌های کوچکی از پوست لیمو را در اطراف ورودی خانه قرار دهید مورچه‌ها این پیغام را دریافت خواهند کرد که از آن‌ها استقبال خوبی نخواهد شد. لیموها همچنین برای از بین بردن سوسک‌ها و کک‌ها موثر هستند برای این منظور به سادگی آب 4 عدد لیمو (به همراه پوست) را با 2 لیتر آب مخلوط کرده و با استفاده از آن کف خانه را تمیز کنید سپس فرار مورچه ها و همچنین سایر آفات نظیر سوسک ها و کک ها نیز را تماشا کنید آنها از بوی این ماده متنفرند.

پرتقال‌

برای خلاص شدن از دست مورچه هایی که در باغ، حیاط و یا در اطراف خانه‌تان هستند مقداری پوست پرتقال را در یک فنجان آب گرم ریخته و با استفاده از مخلوط کن یک پوره صاف شده درست کنید به آرامی مقداری از پوره را در داخل لانه مورچه‌ها بریزید تا آفات موجود از بین بروند.

فلفل

مورچه ها به دنبال غذا به آشپزخانه شما حمله کرده‌اند. مورچه‌ها بیشتر جذب مواد قندی نظیر شکر می شوند. در اینجا چه چیزی باعث مرگ مورچه‌ها می‌شود؟ به جای شکر به آن‌ها مقداری فلفل بدهید. با پاشیدن فلفل در نقاطی که مورچه‌ها به دنبال شکر یا مواد شیرین هستند، به آنها خواهید فهماند که دیگر مواد شیرین و قندی در کار نیست در حالت کلی پاشیدن فلفل از ورود مورچه‌ها به آشپزخانه شما جلوگیری نموده و شما را از دست مورچه‌ها خلاص می‌کند. همچنین می توانید فلفل را در لانه مورچه‌ها بریزید.

استفاده از ظروف پلاستیکی پر از آب

اگر در حیاط و یا بالکن خود از میز استفاده می کنید و روی آن همیشه مورچه مشاهده می کنید بهتر است برای مقابله با مورچه ها در زیر هر پایه میز، یک ظرف پلاستیکی قرار دهید و آن را با آب پر کنید مورچه ها نمی توانند در ظرف پلاستیکی پر از آب شنا کنند و به صورت همزمان به طرف بالا حرکت نمایند.

روش های دور ماندن مورچه از ما در طبیعت

نمک

اگر مورچه‌ها در حال حرکت به سمت خانه شما هستند با پاشیدن نمک در نزدیکی درب ورودی خانه، مانع از ورود آن‌ها شوید. مورچه ها از این سد عبور نخواهند کرد.

گیاهان معطر و ادویه‌جات

آرد، شکر و فلفل پاپریکا طعمه خوبی برای مورچه‌ها هستند. با قرار دادن یک برگ از گیاهان معطر در داخل ظروف آشپزخانه، مواد غذایی موجود در آشپزخانه را از مورچه ها ایمن نگه دارید. اگر نگران انتقال طعم و عطر برگ به مواد غذایی‌تان هستید می‌توانید برگ را به قسمت داخلی درب قوطی مواد غذایی بچسبانید. این ترفند در داخل کابینت‌ها نیز قابل استفاده می‌باشد. چوب دارچین، میخک و گیاه مریم گلی بسیار معطر هستند و مانع از ورود مورچه‌ها می‌شوند.

پودر تالک

اگر مقداری پودر تالک را در ورودی خانه و اطراف درب و پنجره‌ها بریزید برای دفع مورچه‌ها بسیار موثر است. مواد دیگری نیز وجود دارند که سبب دفع حشرات می شوند نظیر: خامه ترش، بوراکس، پودر گوگرد و روغن میخک. همچنین کاشت نعناع در اطراف خانه نیز در این باره موثر می‌باشد.

سرکه

به مقدار مساوی آب و سرکه را در داخل یک قوطی اسپری بریزید سپس محلول را در نقاطی که مورچه‌ها را مشاهده کرده‌اید، بپاشید. مورچه‌ها از بوی سرکه متنفر هستند طولی نمی‌کشد که مورچه‌ها بخاطر بوی سرکه به طرف محلی دیگر فرار خواهند کرد اگر اطراف محل زندگی شما مورچه زیادی وجود دارد سعی کنید از یک سرکه قوی استفاده کنید تا مشکل‌تان برطرف شود.

اکنون که می‌دانید چه چیزی سبب مرگ مورچه‌ها می‌شود ابتدا از کارهایی که سبب جذب آفات می‌شود اجتناب کنید و سپس برای مقابله با آن‌ها مواد مذکور را در خانه نگهداری نمایید. البته استفاده از روش های خانگی نیاز به صبر زیادی دارد. اگر شما از وجود مورچه ها در خانه تان خسته شده اید می توانید با استفاده از سموم تخصصی و حرفه ای، مورچه ها را در خانه تان ریشه کن کنید. 

 

سم مورچه کش قوی

نحوه خرید سم مورچه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید