لانه مورچه

اگر مورچه ها شما را تحت محاصره خود در آورده اند، بهتر است بدانید بهترین راه مقابله با مورچه ها، یافتن کلونی آن ها است.

هرچند از بین بردن کلونی، یک استراتژی عالی برای نابودی مورچه ها است؛ اما پیدا کردن کلونی می تواند، بسیار دشوارتر از آنچه انتظار دارید باشد. زیرا گاهی رد مورچه ها در جاهایی ناپدید می شود، که پیدا کردن آن غیرممکن است. مثل وقتی که مورچه ها، در پشت قرنیز ها یا در اعماق زمین، از نظر پنهان می شوند.

 اینکه به سرعت بتوانید لانه مورچه را بیابید، باعث می شود هر چه سریعتر از شر آن ها خلاص شوید.

آیا می توان مورچه ها را تعقیب کرد؟

تعقیب مورچه ها تا لانه آن ها، هرچند بسیار مشکل، اما امکان پذیر است. دنبال کردن مورچه ها به دلیل سایز بسیار کوچک و توانایی نفوذ این حشرات در فضاهایی که انسان قادر به دسترسی به آن ها نیست، بسیار سخت است. اما با داشتن صبر و حوصله، می توان این کار دشوار را انجام داد. اگر این کار را انجام دهید، خود مورچه ها شما را به سمت کلونی، هدایت خواهند کرد.

مسیر حرکت مورچه ها

توجه داشته باشید که، مورچه ها برای پیدا کردن منابع غذایی اطراف کلونی خود، به ندرت در خط مستقیم سیر می کنند.

تحقیق بر روی مورچه جستجوگر نشان داده، این مورچه مسیرهای پر پیچ و خمی را طی می کند. سرتاسر این مسیر بوسیله فرومون، برای سایر مورچه های کلونی، نشانه گذاری می شود. مسیرهای پرپیچ و تاب، سبب می شود یک مورچه، مسافتی کوتاه را در مدت زمانی طولانی، طی کند.

البته که مسیرهای فرمونی تولید شده، دائمی نیستند و به مرور ناپدید می شوند. هرچه یک مسیر خاص، بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، میانبرها بیشتری ایجاد، و به این شکل مسیر اولیه، تصحیح می شود. اگر شانس بیاورید، ممکن است مورچه هایی را دنبال کنید که در مسیر های تصحیح شده در حرکت هستند. در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید یک مورچه را ساعت ها دنبال کنید.

ردیابی مسیر با استفاده از فرومون

نکته طلایی در یافتن کلونی مورچه ها این است که، به جای دنبال کردن یک مورچه، دسته چندتایی مورچه ها را دنبال کنید! زیرا دنبال کردن یک مورچه، ممکن است بسیار خسته کننده باشد. سعی کنید منطقه وسیع تری را بررسی کرده و ببینید آیا می توان چند مورچه هم مسیر را در حال حرکت به سمت کلونی یافت.

چگونه می توان لانه مورچه های مختلف را، در خانه پیدا کرد؟

ردیابی مورچه ها در داخل خانه بسیار مهم است. برای جلوگیری از آسیب هایی که مورچه ها می توانند به ساختار منزل و مواد غذایی وارد کنند؛ باید هرچه سریعتر به مورچه های خانه خود رسیدگی کنید. با بررسی کردن نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم، به احتمال زیاد، می توانید لانه مورچه ها را بیابید.

پیداکردن لانه مورچه ها با دنبال کردن آن ها

>> به دنبال تراشه چوب باشید.

تراشه های چوب می تواند نشانه وجود مورچه های نجار باشد. این تراشه ها، اغلب زیر تیرها در انبار یا اتاق زیر شیروانی مشاهده می شوند.

>> به دنبال گروه های بزرگ در حال پرواز باشید.

 ابتدا مطمئن شوید، آنچه که می بینید واقعاً مورچه است نه موریانه. با فرض اینکه مورچه باشند، ممکن است کلونی اصلی آن ها، خارج از خانه باشد؛ و از راه شکاف های موجود در پی، وارد خانه شده باشند. این نشانه می تواند، دلیل بر وجود مورچه فرعون یا مورچه نجار، در خانه باشد.

>> به دنبال مورچه های مرده باشید.

 مورچه های مرده، به ویژه در اطراف پنجره، نشانه دیگری از آلودگی مورچه در منزل شما است. در این مورد هم، باید بررسی کنید که آیا این آلودگی مربوط به مورچه است یا موریانه. سپس اقدامات مناسب برای یافتن مکان کلونی را انجام دهید.

>> به دنبال منابع رطوبت باشید.

گذشته از غذا، مورچه ها نیاز به رطوبت دارند. چوب مرطوب، یکی از گزینه هایی است که می تواند مورچه ها را به خانه دعوت کند. بنابراین، به دنبال مناطق مرطوب در منزل خود باشید. مثلاً جایی که لوله ها نشتی دارند یا لوله هایی که در عمق زمین قرار گرفته اند، برای زندگی انواع مختلف مورچه از جمله مورچه های خانگی، مکان بسیار مناسبی هستند. با دنبال کردن مسیر لوله های فرسوده، می توانید لانه مورچه ها را پیدا کنید.

رطوت سبب جذب مورچه ها می شود

سه راه اساسی برای مبارزه با مورچه ها در داخل خانه:

اگر داخل خانه خود مورچه ای دارید، "آنت کیلر" چندین گزینه عالی برای کنترل این حشرات، ارائه می دهد.

روش اول:

می توانید از طعمه شیرین مخلوط شده با بوراکس، برای ریشه کنی کامل کلونی استفاده کنید.

روش دوم:

استفاده از گردهای مورچه کش مانند خاک دیاتومه، در داخل ترک ها و شکاف هایی که مورچه ها رفت و آمد دارند، روش دیگری برای خلاصی از مورچه ها است.

روش سوم:

برای از بین بردن تهاجمات شدید مورچه، می توانید از سموم مورچه کش فوق العاده مؤثر، آنت کیلر استفاده کنید. این سموم با روش مصرف آسان و ماندگاری بالا، شما را برای همیشه از شر مورچه های مزاحم نجات می دهد.

چگونه در خارج از خانه لانه مورچه ها را پیدا کنید:

پیدا کردن مورچه، در خارج از خانه دشوار نیست. آن ها تقریباً همه جا هستند! یافتن کلونی اصلی مورچه ها، که قرارگاه اصلی مورچه های مهاجم به خانه شماست، کار مشکلی است. با این وجود، اگر برای از بین بردن لانه های اصلی مورچه ها در حیاط و فضای باز، می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید.

یک. تپه های خاکی: بسیاری از مورچه ها، از جمله مورچه های پیاده رو، خاک حفر شده برای ساخت کلونی را، به شکل پشته های برجسته ای از خاک نرم، در بیرون از لانه جمع می کنند.

شکل کلونی مورچه ها

دو. در جستجوی شته ها باشید:  بعضی مورچه ها، از جمله مورچه های نجار، می دانند شته ها هنگام تغذیه از شیره گیاه، ماده ای شیرین از خود ترشح می کنند. مورچه ها در هنگام تغذیه شته از گیاه، این شهد را جمع و از آن تغذیه می کنند.

 اگر گیاهی دارید که شته زده می شود، احتمالاً کلونی مورچه ای آن اطراف وجود دارد؛ که از مزایای وجود شته ها بهره مند می شود. بهترین کار این است که، ابتدا مشکل شته ها را حل کنید؛ سپس کلونی مورچه ها را از بین ببرید.

سه. جستجوی به دنبال چوب های پوسیده: برای ساختن کلونی مورچه های آتشین و مورچه های نجار، جایی دنج تر از یک کنده درخت پوسیده، وجود ندارد. قطعاتی چوب خام، که مدت ها به حال خود رها شده اند، می توانند مکانی ایده آل برای کلونی مورچه ها باشند. بنابراین چوب ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که مورچه ها در آن، برای خود لانه نساخته اند.

سه راه کلیدی برای مبارزه با مورچه های حیاط:

ریشه کنی کلونی مورچه ها، قبل از ورود مورچه به خانه، بهترین گزینه است. روش های بسیاری برای کنترل آفات در فضای باز وجود دارد، از جمله:

از بین بردن مورچه های حیاط

یک. از بین بردن شته ها: شته ها، از جمله اصلی ترین منابع غذایی برای مورچه ها محسوب می شوند. اگر شته ها را از بین ببرید؛ دیگر غذایی برای مورچه ها باقی نمی ماند. در نتیجه این حشرات مجبور به نقل مکان می شوند.

دو. اسپری کردن: مهمان های ناخوانده را با سم پاشی مستقیم با استفاده از اسپری های سمی، از خانه خود خارج کنید. اسپری سمی را می توانید با استفاده از روش های خانگی، بسازید. همچنین می توانید، قویترین سموم کشنده مورچه را از "آنت کیلر" تهیه و از آن برای از بین بردن مورچه های حیاط استفاده کنید.

سه. طعمه گذاری: می توانید با قرار دادن طعمه های سمی در حیاط، کلونی مورچه های حیاط را نابود کنید.

 

سم مورچه کش قوی

نحوه خرید سم مورچه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید