چطور کلک مورچه های سرویس بهداشتی را بکنیم

مورچه ها تقریباً می توانند در هر مکانی از خانه شما ظاهر شوند، اما یکی از مستعدترین مکان ها برای زندگی این موجودات کوچک، حمام و سرویس بهداشتی خانه ها هستند. اگرچه ممکن است متوجه حضور مورچه ها در این نقاط نشوید، اما در سرویس های بهداشتی خانه، شرایط برای زندگی اغلب مورچه های خانگی، مهیا است.

 بیشتر اوقات مبارزه با مورچه های حمام و دستشویی، کار سختی است و برای ریشه کنی کامل آن ها، باید تلاش زیادی کرد. پس از ریشه کنی نیز، باید با استفاده از روش های جلوگیری از بازگشت مورچه ها، از هرگونه احتمال آلودگی مجدد پیشگیری کنیم.

اگر در حمام خود، مورچه های ریز و درشتی را می بینید، وقت آن است که وارد عمل شوید تا بتوانید حمام خود را از چنگ مورچه ها در آورید. در اینجا نحوه خلاص شدن از شر مورچه های ریز حمام آورده شده است؛ تا دیگر در مورد این آفات نگرانی نداشته باشید.

انواع مورچه های حمام

مانند بیشتر مشکلات آفات، مهمترین کاری که می توانید برای خلاص شدن از شر مورچه های حمام انجام دهید، شناختن گونه مورچه آلوده کننده است. شناسایی گونه مورچه به شما کمک می کند تا موثرترین روش درمانی را انتخاب کنید.

اگرچه انواع مختلفی مورچه وجود دارد که می توانند در حمام زندگی کنند، اما متداول ترین آن ها مورچه های فرعون، مورچه نجار و مورچه های آرژانتینی هستند. معمولاً چیزی که این مورچه ها را به حمام جذب می کند، رطوبت است. بنابراین اگر آب های باقی مانده در کف سرویس های بهداشتی را به خوبی خشک نمی کنید، به زودی با آلودگی وسیع مورچه ها مواجه خواهید شد.

مورچه ها را پیدا کنید

اگر فقط یک یا دو مورچه را در حمام می بینید، دلیلی برای نگرانی نیست. اما، اگر هر بار که به حمام می روید، گروه های بزرگی از مورچه ها را مشاهده می کنید، باید بگویم که به احتمال زیاد، با تهاجم وسیع مورچه ها رو در رو هستید.

یکی از اقدامات اولیه پس از تشخیص آلودگی وسیع مورچه، یافتن لانه یا نقاط ورود آن ها به خانه است. برای یافتن راه های ورود مورچه ها به خانه، حمام را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید یک کلونی مورچه بیابید. اگر پیدا کردن مکان کلونی برایتان مشکل است، می توانید مسیر حرکت مورچه ها را در حمام دنبال کنید. معمولاً خود مورچه ها، آدرس لانه را به شما می دهند.

یافتن محل لانه مورچه های سرویس بهداشتی

از ورود مورچه های دیگر جلوگیری کنید

پس از شناسایی مورچه ها در حمام و پیدا کردن راه ورودی آن ها، باید چند قدم اساسی بردارید. اگرچه این مراحل، آلودگی فعلی مورچه را از بین نمی برد، اما می تواند مانع از ورود مورچه های بیشتر، به داخل حمام شود.

ابتدا باید از آب باقی مانده در کف حمام خلاص شوید. با این کار، رطوبت که مهمترین عامل جذب مورچه ها به حمام است، از بین می رود.

دوم، باید تمامی درز و شکاف های موجود در سرویس بهداشتی را که می تواند راهی برای ورود مورچه ها باشد، درزگیری کنید. به دنبال ترک ها و سوراخ های کوچک موجود در امتداد کف و دیوارها باشید. در انتها، به بیرون خانه بروید و درز و ترک ها را از بخش بیرونی نیز بپوشانید.

آب بندی کامل حمام و از بین بردن سریع رطوبت آن، راه مناسبی برای پیشگیری از تهاجم مورچه ها به این مکان خواهد بود.

خلاص شدن از شر مورچه ها:

اکنون که اطمینان حاصل کردید که دیگر مورچه ها نمی توانند وارد حمام شوند، می توانید شروع به از بین بردن مورچه های موجود در خانه کنید. خوشبختانه، چندین راه مؤثر برای دفع مورچه ها از خانه وجود دارد؛ که برخی از آن ها بی خطر و غیر سمی هستند.

به عنوان مثال، استفاده از اسانس های گیاهی، روشی عالی و بدون نیاز به سموم دفع آفات، برای از بین بردن مورچه های حمام است. روغن درخت چای یا روغن نعناع از جمله روغن های دافع مورچه ها هستند. با استفاده از این روغن ها، از شر مورچه ها خلاص شوید و در عین حال عطری دلپذیر به حمام خود ببخشید.

برای استفاده از روغن ها، باید حدود بیست قطره روغن نعناع و 20 قطره روغن درخت چای را درون یک بطری اسپری بریزید. سپس مقداری آب به محتویات بطری اضافه کنید. برای آلودگی های شدید مورچه، می توانید با اضافه کردن فلفل تند، اثربخشی این مخلوط را چند برابر کنید.

پس از این که بطری را به خوبی تکان دادید، باید مخلوط را مستقیماً به روی مورچه ها و همچنین مسیرهای رفت و آمدشان در حمام، اسپری کنید. برای اثر بخشی کاملتر می توانید، یک تکه پنبه را به مخلوط روغن درخت چای و روغن نعناع آغشته کنید و به قرنیزها بمالید. ریختن مخلوط این روغن ها در اطراف حمام، به شما کمک خواهد کرد مورچه ها را در دراز مدت از خانه خود، دور نگه دارید.

استفاده از روغن های گیاهی، برای از بین بردن مورچه ها

طعمه مورچه 

اگر در خانه، کودکی ندارید که از روش های کنترل آفات شیمیایی آسیب ببیند، می توانید برای از بین بردن مورچه ها، از طعمه مورچه استفاده کنید.

ساختن طعمه مورچه کار چندان سختی نیست. به راحتی می توانید با استفاده از بوراکس، سه طعمه مختلف برای از بین بردن مورچه ها تهیه نمایید.

طعمه نوع اول: برای تهیه این طعمه به سه چهارم فنجان شربت غلیظ و یک چهارم فنجان بوراکس احتیاج دارید. پس از این که شربت را چند ثانیه در مایکروویو گرم کردید، بوراکس را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

برای طعمه دوم، به جای شربت، پودرقند را جایگزین کنید. در ساخت این طعمه، نیازی به گرم کردن مواد نیست؛ فقط بوراکس و پودر قند را با هم مخلوط کنید.

برای تهیه سومین طعمه می توانید از مخلوط بوراکس و کره بادام زمینی استفاده کنید. به این منظور، بوراکس و کره بادام زمینی را به نسبت یک به سه، مخلوط نمایید.

بهترین راه برای خلاص شدن از شر مورچه ها، تهیه هر سه طعمه و قرار دادن آن ها در حمام است. داشتن هر سه طعمه به این دلیل مهم است که، می توانید گونه های مختلف مورچه را در مراحل مختلف رشد، به طعمه جذب کنید.

تمیزکاری حمام را فراموش نکنید

تمیزکاری منظم حمام، برای جلوگیری از آلودگی آفات بسیار مهم است. بعد از اینکه مورچه های حمام را به طور کامل دفع کردید، می توانید با انجام چند تمیزکاری تا مدت ها از شر مورچه های مزاحم خلاص شوید. این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید، به این زودی مورچه ها را در خانه خود، نخواهید دید.

تمیز کردن مرتب سرویس های بهداشتی، گامی مهم برای جلوگیری از آلودگی این نقاط به آفت مورچه است. علی الخصوص اگر از مواد ضد عفونی کننده برای این کار استفاده کنید.

نظافت سرویس بهداشتی راه خلاصی از مورچه ها

از آنجایی که مورچه ها به شدت جذب رطوبت می شوند، باید پس از هر بار استفاده، سینک ها، وان و کف حمام را به درستی خشک کنید.

و آخرین توصیه اینکه، کاشی و سرامیک های شکسته حمام را جایگزین کنید، تا راهی برای نفوذ و زندگی مورچه ها یا سایر آفات، وجود نداشته باشد.

از شر مورچه های ریز خلاص شوید

در حالی که با رعایت این مراحل می توان از شر مورچه های ریز حمام خلاص شد. اما برخی از آلودگی های مورچه، به حدی جدی هستند که نیاز به مبارزه تخصصی دارند. با داشتن محصولات مورچه کش تخصصی "انت کیلر"، به راحتی می توانید حمام خانه خود را از این آفات همیشگی، در امان نگه دارید.

 

سم مورچه کش قوی

نحوه خرید سم مورچه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید