راه از بین بردن مورچه های خانه

مورچه ها حشراتی کوچک، سریع و کنجکاو هستند. آن ها به راحتی به هر ظرف غذایی که محکم بسته بندی نشده است، وارد می شوند. این همان چیزی است که وقتی مورچه ها به خانه شما نفوذ می کنند، با آن مواجه می شوید.

مورچه ها بی سر و صدا وارد خانه ها می شوند و مکان زندگی ما را نا آرام می کنند. پس از آن، طولی نمی کشد که این آفات کوچک، بدون اینکه متوجه شویم، خانه ما را به مکانی برای زندگی خود تبدیل می کنند. چند مورچه کوچک مزاحم، یک باره به لشکری از هزاران مورچه پرسه زننده در خانه، بدل می شوند.

اصلاً چرا مورچه ها وارد خانه ها می شوند و راه های ورود مورچه به خانه چیست؟

انواع گونه های مورچه ای که در خانه یافت می شوند، زندگی در زیستگاه طبیعی خارجی خود را، به زندگی در محیط خانه ترجیح می دهند. اما اگر منابع غذایی زیستگاه طبیعی مورچه ها از بین برود، آن ها به دنبال منابع غذایی جایگزین، راهی خانه های ما خواهند شد.

واقعاً مکانی بهتر از خانه های ما برای غذا یافتن مورچه ها، وجود ندارد.

چگونه مورچه ها را شناسایی کنیم؟

دو گونه مورچه که در خانه بیشتر با آن ها روبرو می شویم، مورچه های بد بوی خانگی و مورچه های نجار هستند. مورچه های بدبوی خانگی می توانند ریز یا درشت باشند. طول متوسط این مورچه ها، تقریباً سه میلی متر است.

این گونه از مورچه ها، همان مزاحمان کوچکی هستند که همیشه سر از درون غذاهایمان در می آورند. همچنین مورچه های بدبوی خانگی، اغلب در نقاطی مانند، سرویس بهداشتی یا اطراف سینک آشپزخانه، که دارای رطوبت است، یافت می شوند.

با وجود آزاردهنده بودن مورچه های بدبوی خانگی، خوشبختانه این آفات سبب انتقال بیماری نمی شوند. همچنین، خسارات مالی ناشی از این گونه مورچه، بسیار نامحتمل است.

مورچه های بدبو، یکی از رایجترین آفات خانگی

مورچه های نجار، برعکس مورچه های بدبوی خانگی آفت های خطرناکی هستند. این مورچه ها می توانند سبب حسارات مالی وسیع در ساختمان های چوبی شوند. مورچه های نجار، بزرگتر از مورچه های بدبو هستند. طول بدن مورچه های نجار بین شش میلیمتر تا 3.8 سانتی متر، متغیر است. رژیم غذایی مورچه نجار، مشابه مورچه های دیگر است. آن ها چوب مرطوب یا پوسیده را تنها با هدف لانه سازی، حفر می کنند. مورچه های نجار در قاب های چوبی در و پنجره های خانه، ساکن شده و مشکلات بسیاری به بار می آورند.

چه چیزی مورچه ها را جذب خانه شما می کند؟

اگر در خانه خود مورچه می یابید، معمولاً به یک دلیل است؛ غذا! بنابراین، برای جلوگیری از جذب مورچه به خانه، ابتدا باید همه منابع غذایی و آبی را که می تواند سبب جذب این حشرات شود را، از بین ببرید.

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، نحوه ورود مورچه ها به خانه است. مورچه ها بسیار فرصت طلب هستند. این حشرات، کوچکترین شکاف و سوراخ موجود در یک دیوار را پیدا کرده، و وارد خانه می شوند. آن ها قادرند هر نوع شکاف را بیابند، به ویژه اگر این شکاف، رطوبت هم داشته باشد.

پس از شناسایی نقاط ورودی، باید به سرعت این نقاط را مسدود و از ورود مورچه های بیشتر، جلوگیری نمایید. برای این کار، آسیب های وارده به ساختمان را برطرف کرده و هر گونه نشتی موجود در لوله های آب و فاضلاب را تعمیر نمایید.

نحوه پیشگیری از تهاجم مورچه ها به خانه

برای خارج کردن مورچه ها از خانه و جلوگیری از بازگشت مجدد آن ها، مراحل زیر را دنبال کنید.

خانه را تمیز کنید

مورچه ها وقتی که منابع غذایی پیدا می کنند، فعال می شوند. خانه ما برای مورچه های کارگری که به دنبال غذا هستند، مانند بوفه ای فوق العاده غنی است. می توان گفت، مورچه ها تقریباً از خوردن هر چیزی لذت می برند، مخصوصاً منابع پروتئینی و مواد قندی را بسیار دوست دارند.

برای جلوگیری از ورود مورچه ها، پیش خوان آشپزخانه را تمیز نگه دارید و چاشنی ها را دور از دسترس آن ها قرار دهید. ظروف کثیف را شسته و اطراف سینک را تمیز کنید؛ فنجان های قهوه را بشویید. مواد غذایی را در ظروف درب بسته و میوه ها را در یخچال نگه داری کنید. از باقی ماندن طولانی مدت زباله ها در خانه، جلوگیری کرده و همه جای خانه را کاملاً تمیز کنید.

تمیزکاری مرتب خانه، راهی برای رهایی از مورچه ها

مناطق مرطوب را خشک کنید

مورچه نجار و مورچه بدبوی خانگی، کلونی های ثانویه خود را در خانه های ما، به دور از کلونی اصلی و در نزدیکی منابع تأمین رطوبت می سازند. مناطق با پتانسیل بالای رطوبت منزل، مانند زیرزمین، سرویس بهداشتی، حمام و اطراف درب و پنجره های ورودی را بررسی کنید. هرگونه چکه و نشت لوله های حمام و آشپزخانه را برطرف نمایید. همچنین رطوبت باقی مانده در کف این مکان ها را، کاملاً خشک کنید.

از سم طعمه استفاده کنید

طعمه سمی، راهی مؤثر برای از بین بردن آلودگی مورچه است. این طعمه ها به دو طریق سبب از بین رفتن مورچه ها می شوند.

اول: مورچه هایی که به طور مستقیم طعمه را می خورند، به خاطر سم موجود در طعمه، می میرند.

دوم: برخی از مورچه های کارگر، طعمه را به همراه خود به کلونی می برند. اعضای کلونی که از طعمه تغذیه می کنند از بین می روند. این طعمه همچنین، لاروهایی را که در نهایت سبب رشد کلونی می شوند، از بین خواهد برد.

سم طعمه

منابع غذایی خارج از خانه را از بین نبرید

مورچه ها برای محیط زیست اهمیت زیادی دارند. آن ها منابع غذایی بسیاری از گونه های پرندگان، محسوب می شوند. همچنین، مورچه ها هواسازهای طبیعی خاک هستند. به طور کلی، مورچه ها فقط در صورت کمبود مواد غذایی و به دنبال کشف منابع غذایی جایگزین، وارد خانه انسان ها می شوند. نکته مهم برای جلوگیری از ورود مورچه ها به خانه این است که، منابع غذایی مورچه ها در محیط زیست را، از بین نبرید.

یکی از منابع غذایی اصلی و مورد علاقه مورچه ها، شیره سفید است که توسط شته ها ترشح می شود. پس اگر، در خانه گیاهان مورد علاقه مورچه ها را پرورش می دهید، ساقه هایشان را تمیز کنید تا بقایای شیره سفید را از بین ببرید. همچنین، سنبله های گیاه را در ظرف هایی قرار دهید تا از ورود شته ها جلوگیری شود. در غیر این صورت، این گیاهان سبب جذب مورچه های کاوشگر به خانه، خواهند شد.

سمپاشی راهی قطعی برای از بین بردن مورچه ها

با وجود انواع مختلف سموم تخصصی مورچه کش که توسط فروشگاه آنت کیلر، ارائه می شود؛ دیگر نیازی به نگرانی درباره تهاجم مورچه ها وجود ندارد. زیرا بهترین و مطمئن ترین راه از بین بردن یک کلونی مورچه، استفاده از سموم دافع قطعی مورچه " آنت کیلر " است.

جلوگیری از گسترش آلودگی مورچه در خانه

هرچند اسپری های حشره کش می توانند به سرعت مورچه ها را بکشند، اما بر کلونی و هزاران مورچه ساکن آن، تأثیری ندارد. اسپری تنها در یک بازه کوتاه مدت، مؤثر است. به این معنی که، باید مرتباً بر روی هر مورچه ای که می بینید اسپری کنید، تا همه مورچه های کارگر را از بین ببرید. اما در این صورت هم، باز کلونی دست نخورده باقی می ماند و ملکه به تخم گذاری و تولید کارگران جدید، ادامه می دهد.

پس اگر از مشکل مورچه در خانه رنج می برید، برای جلوگیری از گسترش بیشتر این مشکل و از بین بردن مورچه های مزاحم، از مشاوره متخصصان با تجربه آنت کیلر در زمینه دفع آفت مورچه، بهره مند شوید. کارشناسان آنت کیلر، بهترین راه درمان و تکنیک های لازم را برای رسیدن به خانه ای بدون مورچه را، به شما ارائه می دهند.

 

 

سم مورچه کش قوی

نحوه خرید سم مورچه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید