دفع مورچه های باغچه

روش های طبیعی دفع مورچه از باغچه چه هستند؟

چرا دفع مورچه ها از باغچه اهمیت دارد؟ از آنجایی که مورچه ها حشرات کوچکی هستند و مدام به دنبال منابع غذایی بیشتر برای تمام اعضای کلونی می گردند، باغچه یکی از بهترین منابع غذایی برای مورچه ها را فراهم می نماید. علاوه بر این مورچه ها جنب و جوش زیادی دارند و می توانند به گیاهان شما آسیب وارد کنند.

در صورتی که جمعیت آن ها کنترل نشود می توانند نهایتا باغچه زیبای شما را از بین ببرند. این کار از طریق ایجاد حفره های داخلی اطراف ریشه گیاه انجام می شود که از به درستی رسیدن آب و مواد معدنی به گیاهان جلوگیری می کنند و نهایتا، موجب مرگ گیاه می شوند و به آرامی خشک می شوند. اگر می خواهید بدون استفاده از آفت کش ها از دست این حشرات راحت شوید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در این مقاله قصد داریم دفع مورچه ها از باغچه به روش طبیعی را توضیح دهیم. در اینجا چند درمان طبیعی برای از بین بردن این آفات پیدا خواهید کرد که باغچه شما را از آفت کش ها دور و سالم نگه می دارد.

مواد طبیعی و در دسترس برای خلاص شدن از مورچه‌ های باغچه‌

یک. سرکه

یک راه حل سریع و موثر برای دفع مورچه ها سرکه است. محلولی از آب و سرکه به صورت مساوی تهیه کنید و آن را روی باغچه خود بپاشید. قدرت این محصول و بالا بودن میزان اسیدی آن برای مورچه ها سمی است. علاوه بر این، رایحه آن نیز به دور کردن و دفع کردن آنها از باغچه شما کمک می کنند. استفاده از آن در دوز های پایین برای گیاهان باغچه شما خطرناک نیست.

دو. دفع آسان مورچه از باغچه با قهوه

یکی دیگر از گزینه های خوب برای کشتن مورچه های باغچه شما استفاده از دفع کننده های طبیعی است. یکی از موثر ترین درمان های این کار استفاده از مخلوط پودر قهوه با بی کربنات نوشابه و پخش کردن آن در اطراف خاک باغچه است. بوی دانه های قهوه مورچه ها را از باغچه شما دور می کند. علاوه بر این قهوه به رشد بهتر گیاهان نیز کمک می کند.

قهوه برای خلاص شدن از مورچه

سه. آب داغ، روشی انتقام جویانه

اگر گروهی از مورچه ها را پیدا کردید، از بین بردن آنها بسیار سریعتر و راحت تر خواهد بود. می توانید آب جوش روی روی لانه بریزید. این کار به هجوم مورچه ها پایان می دهد و آنها را از بازگشت و تخریب باغچه شما جلوگیری می کند. می توانید این عمل را تا زمانی که مطمئن شوید کلنی آنها را به طور کامل از بین بردید انجام دهید.

چهار. سیر

همچنین می توانید با استفاده از مواد اولیه موجود در آشپزخانه مانند سیر، آفت مورچه ها را در باغ از بین ببرید یا کنترل کنید. بوی این ماده آنها را فراری می دهد. آن را آسیاب کنید یا در برش های کوچک با آب مخلوط کنید. این محلول را نزدیک گیاهان یا مستقیما به روی کلونی مورچه ها اسپری کنید.

پنج. آبلیمو

یک گزینه خوب دیگر تهیه کردن محلول آب و آبلیمو است. این محلول یک دفع کننده موثر است زیرا محتوای اسیدی آن حس ردیابی مورچه ها را مختل می کند. آن را روی مسیر مورچه ها اسپری کنید و متوجه پراکندگی سریع آنها خواهید شد.

شش. صابون

از سوی دیگر ثابت شده است که صابون نیز دوست خوبی علیه آفات باغچه است. اگر آن را با آب مخلوط کنید، محلول آن می تواند در رها شدن از دست مورچه ها موثر باشد. توصیه می کنیم این کار را در شب انجام دهید.

هفت. روغن چریش

ما همچنین استفاده از روغن چریش که در مراکز تخصصی باغ و باغچه فروخته می شود را توصیه می کنیم. این روغن دستورالعمل های خاصی دارد که قبل از استفاده باید آنها را دنبال کنید. اگر نمی توانید این محلول را پیدا کنید، برگ های درخت چریش را حدود 20 دقیقه یا بیشتر بجوشانید و سپس محلول آن را روی لانه اسپری کنید.

اثر روغن چریش بر مورچه

هشت. دفع مورچه از باغچه با گچ یا پودر بچه

ایده خوب دیگری که به شما در حذف مورچه ها از باغچه کمک می کند، استفاده از گچ یا پودر بچه است زیرا این محصولات یک دفع کننده طبیعی برای این حشرات هستند. می توانید در باغچه خود خط بکشید یا پودر را در راهبردی ترین مناطق باغچه خود بپاشید. با انجام این کار از ورود مورچه ها به خانه جلوگیری می کنید.

در نهایت باید بدانید که یک سری محصولات خاص وجود دارند که به طور طبیعی مورچه ها را حذف می کنند: کاهو، لاوندر، نعنا یا کالاندولا برخی از آنها هستند. چرا آنها را در باغ خود نمی کارید؟ بوی آنها کمک می کند تا آفت مورچه ها را از بین ببرید.

در صورتی که مورچه ها در گیاهان باغچه هستند، توصیه می کنیم این مقاله دیگر را مطالعه کنید که درمورد بهترین راه های از بین بردن مورچه ها از گیاهان را در آن توضیح دادیم.

 

سم مورچه کش قوی

نحوه خرید سم مورچه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید