دفع مورچه ها با سرکه

اگر شما هم می خواهید خانه خود را عاری از آفت نگه دارید، اول باید از هجوم مورچه ها در امان باشید! اگرچه روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها از شر مورچه های آزار دهنده در خانه خود خلاص شوید، اما یکی از شگفت آورترین و موثرترین راه حل ها استفاده از سرکه است.

اگرچه شاید باور کردنش سخت باشد، این روش ساده خانگی می تواند مورچه های خانه شما را یک بار و برای همیشه از بین ببرد و این کار تضمین می کند که خانواده شما دوباره با این آفت روبرو نخواهند شد. در اینجا چند نکته برای خلاص شدن از شر مورچه ها با سرکه وجود دارد که باعث می شود خانه شما کاملاً عاری از مورچه شود.

مورچه ها و سرکه

از آنجا که مورچه ها به سمت موارد زیادی در خانه شما جذب می شوند، بعضی از افراد از اینکه این حشرات واقعاً با محلول سرکه دفع می شوند، تعجب می کنند. ولی خوشبختانه این کار امکان پذیر است. بر خلاف شیرینی ها و پروتئین ها، مورچه ها نمی توانند با وجود سرکه زندگی کنند؛ به این معنی که استفاده از این ماده، یک راه عالی برای بیرون راندن مورچه ها از خانه شماست.

دور کردن مورچه با سرکه

دلیل اینکه مورچه ها به وسیله سرکه دور می شوند این است که نمی توانند با بوی شدید آن کنار بیایند. علاوه بر سرکه، مورچه ها از موادی مانند اسطوخودوس، سیر و روغن ها نیز متنفر هستند. اصولاً هر چیزی که بوی شدید داشته باشد می تواند مورچه ها را فراری دهد.

دانستن اینکه چرا بوی شدید می تواند مورچه ها را دور کند، نیازمند یادگیری در مورد نحوه زندگی مورچه ها است. سرکه می تواند با دخالت و تأثیر در فرومون هایی که مورچه ها برای برقراری ارتباط از آن استفاده می کنند، بر رفتار آنها تأثیر بگذارد. مورچه ها برای ردیابی، فرومون آزاد می کنند تا مورچه های دیگر بتوانند منابع غذایی را پیدا کنند. بوی تند سرکه، این فرومون ها را می پوشاند و از شناسایی آنها توسط مورچه ها جلوگیری می کند؛ بنابراین آنها نمی توانند راه خود را به خانه شما بیابند.

آیا سرکه خطرناک است؟

اگر نمی خواهید مورچه ها در خانه شما وجود داشته باشند و از طرفی مایل به آزار آنها هم نیستید، باید یک راه حل بیابید که برای آن ها بی ضرر باشد. از این نظر، تقریباً چاره ای بهتر از سرکه وجود ندارد.

 استفاده از سرکه یکی از روش‌های خانگی معمول برای کنترل مورچه‌ها می‌باشد. سرکه به عنوان یک ماده اسیدی، می‌تواند خاصیت ضد میکروبی و ضد مورچه داشته باشد. این موارد ممکن است در کنترل مورچه‌ها و جلوگیری از ورود آنها به مناطق مختلف منزل موثر باشند.

برای استفاده از سرکه به عنوان راه حل ضد مورچه، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. تمیزکاری:

    • مناطقی که مورچه‌ها به آنها وارد می‌شوند را تمیز کنید تا هر گونه مواد غذایی را که ممکن است آنها جلب کند، حذف شود.
  2. مخلوط سرکه:

    • یک مخلوط از آب و سرکه را تهیه کنید. نسبت معمولاً یک به یک یا یک به دو می‌تواند مؤثر باشد.
  3. پاشش محل:

    • مخلوط سرکه را در اطراف نقاط ورودی مورچه‌ها، مسیرهای آنها و مناطق مشکل‌ساز پاشیده و پاک کنید.
  4. تکرار:

    • این عملیات را به صورت دوره‌ای تکرار کنید، به ویژه اگر فعالیت مورچه‌ها ادامه داشته باشد.

نکته: استفاده از سرکه ممکن است موقتاً موثر باشد ولی نیاز به تکرار آن دارید. همچنین، اگر مورچه‌ها دارای یک کلونی بزرگ هستند، ممکن است نیاز به روش‌های دیگری نیز باشد تا به‌طور کامل از بین بروند

 

درست است که سرکه شیوه رفتار مورچه ها را تغییر می دهد، ولی هیچ تهدید واقعی برای این حشرات ایجاد نمی کند. برخلاف سموم دفع آفات و حشره کش ها، استفاده از سرکه، مورچه ها را نمی کشد؛ تنها کاری که سرکه انجام خواهد داد این است که ضمن پیشگیری از حمله های بعدی، باعث می شود مورچه ها خانه شما را ترک کنند. این بدان معنی است که شما می توانید با خیال راحت از سرکه استفاده کنید، بدون اینکه نگران باشید که به این موجودات کاملاً بی ضرر، آسیب می رسانید.

راه مقابله ساده با استفاده از سرکه

اکنون که می دانید با استفاده از سرکه می توانید به طور مؤثر از شر مورچه ها خلاص شوید، وقت آن است که در مورد مؤثرترین راه حل های استفاده از سرکه برای حل مشکل خود در مورد مورچه مطلع شوید. از آنجا که گزینه های زیادی وجود دارد، ممکن است لازم باشد قبل از پیدا کردن راه حل نهایی برای مشکل خود، ترکیبی از روش های مختلف را استفاده کنید. اجازه بدهید از اول شروع کنیم:

آسانترین راه استفاده از سرکه برای بیرون راندن مورچه ها از خانه شما، مخلوط کردن محلول اصلی سرکه سفید و آب در یک بطری است. این مواد را به صورت مساوی ترکیب کنید. پس از تهیه محلول، باید آن را در مناطقی از منزل خود که در معرض خطر تهاجم مورچه ها است، به خصوص آشپزخانه، بپاشید.

اگر می خواهید از دور شدن مورچه ها مطمئن باشید، می توانید از مصرف آب خودداری کرده و فقط سرکه سفید خالص را در اطراف خانه خود بپاشید. پاشیدن سرکه خالص، بوی بسیار قویتری ایجاد خواهد کرد که با احتمال بیشتری مورچه ها را دور می کند.

مانند اکثر راه حل های کنترل آفات، باید بدانید که اثر سرکه به مرور زمان از بین می رود. برای اطمینان از اینکه بوی سرکه به اندازه کافی قوی هست که مورچه ها را دور نگه دارد، باید مرتباً سرکه سفید را در اطراف خانه خود بپاشید.

دفع مورچه با سرکه سیب

استفاده از سرکه در برابر تهاجم مورچه ها

در برخی شرایط، مانند حمله جدی از سوی مورچه ها، ممکن است سرکه سفید کافی نباشد. خوشبختانه با استفاده از سرکه سیب می توانید یک راه حل بسیار قویتر داشته باشید. برای استفاده از این راه حل، به یک بطری اسپری، سرکه سیب و آب احتیاج دارید.

سرکه سیب و آب را درون بطری اسپری به طور مساوی ترکیب کنید. سپس محلول را به هر مکانی در اطراف خانه که مورچه ها را دیدید، بپاشید؛ به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد شما محلول را در اطراف آستانه پنجره ها و پایه ها بپاشید؛ که هر دو این ها، از جمله مکان هایی هستند که مورچه ها به طور معمول از آنجا وارد خانه شما می شوند. همچنین باید حتماً این محلول را روی کابینت ها و داخل آنها اسپری کنید.

اگر تعداد زیادی مورچه در خانه شما وجود دارد، می توانید سرکه سیب را مستقیماً روی مورچه ها بپاشید؛ با این حال، اسپری ساخته شده از سرکه سفید معمولاً ایده بهتری برای مقابله طولانی مدت با مورچه ها است.

سایر موارد خانگی برای جلوگیری از مورچه ها

به طور کلی، سرکه مؤثرترین ماده ای است که می توانید از آن برای خلاص شدن از شر مورچه ها استفاده کنید؛ همچنین مواد متنوعی در خانه شما وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها حرکت مورچه ها را در خانه خود متوقف کنید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید مورچه ها به چیزی مانند قنددان در آشپزخانه شما جذب می شوند، می توانید از نوار چسب استفاده کنید. به سادگی نوار را دور وسیله مورد نظر بپیچانید؛ دقت کنید که قسمت چسبنده آن رو به بیرون باشد. مورچه ها به نوار گیر کرده و به راحتی می توانید آنها را بیرون بیندازید.

راه آسان دیگر برای دور نگه داشتن مورچه ها از خانه شما، استفاده از گچ است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که گچ را در اطراف خانه خود و در جاهایی که مورچه ها می توانند وارد خانه شوند بریزید. محتوای کربنات کلسیم موجود در گچ، مورچه ها را دفع خواهد نمود تا خانه شما عاری از حشره بماند. همچنین می توانید از آرد معمولی نیز استفاده کنید.

نمک و فلفل دافع مورچه ها

اگر به دنبال یک راه حل طبیعی برای خلاص شدن از شر مورچه ها هستید، تنها چیزی که نیاز دارید کمی آب مرکبات است. می توانید آب لیمو را در ترک ها و شکاف های خانه خود بریزید تا مورچه ها را از خانه خود دور کنید. به همین ترتیب، پوست پرتقال را در مخلوط کن ریخته و سپس پوره حاصل از آن را در قسمت بیرونی خانه پخش نمایید؛ با این روش می توانید از ورود مورچه ها به خانه خود جلوگیری کنید.

موارد دیگری که می توانید برای خلاص شدن از شر مورچه ها استفاده کنید شامل نمک، فلفل، گیاهان و ادویه های متداول است.

از شر مورچه ها خلاص شوید

اگر می خواهید سریع و به راحتی از شر مورچه ها خلاص شوید، چندین راه، مطابق با آنچه در این مقاله مطالعه نمودید، وجود داد؛ به عنوان مثال خلاص شدن از شر مورچه ها با سرکه بسیار مؤثر است؛ به خصوص اگر به طور مرتب، از محلول خود استفاده کنید. ولی راه قطعی و تضمینی برای از بین بردن مورچه ها به کار بردن سموم تخصصی ضد مورچه می باشد که به صورت صد درصد تضمینی عمل می کند و یکبار برای همیشه مورچه ها را از بین خواهد برد.

 

 

سم مورچه کش قوی

نحوه خرید سم مورچه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید